Alege Google Shopping pentru un Magazin Online abia lansat
Ai pornit un magazin online și, cu entuziasmul specific începuturilor, vrei să generezi cât mai repede primele vânzări și ajungi la o cifră de afaceri mulțumitoare.
Dar e posibil ca, foarte curând, să îți dai seama că acest lucru nu e deloc ușor atunci când pornești de la zero.
Canalele de promovare specifice magazinelor online le amintim mai jos unde motivăm de ce nu sunt chiar atât de potrivite pentru un magazin online la început de drum.
Problema e că nu poți să te lansezi ”imediat” și din acest motiv o campanie Google Shopping poate fi mai benefică la început.
Este de muncă până să ajungi la un nivel de trafic suficient care să genereze un nivel satisfăcător al vânzărilor.
Continut articol |
#1. Canale de Promovare Magazin Online |
#2. Avantajele la o Campanie Google Shopping |
#3. Sfaturi pentru Optimizare Campanii Google Shopping |
#4. Nivelul de prioritate: Google Shopping |
1) Canale de Promovare Magazin Online
Înainte de a vorbi despre Google Shopping și despre cum poate fi cea mai bună soluție pentru a genera rapid vânzări, hai să vedem care sunt inconvenientele de care te poți lovi pe celelalte canale.
SEO la Magazin
Este un proces de durată, care cere timp și eforturi.
Un magazin online nou apărut pe piață, cu un domeniu fără vechime, pornește cu un dezavantaj față de cele existente și cu un istoric bogat.
Adesea e nevoie de luni întregi de optimizare pentru a avea poziții organice bune, pe cuvinte cheie cu trafic ridicat, astfel încât să generezi destul trafic organic pentru a aduce și vânzări din SEO.
Învață despre Marketing Online, indiferent de specificul magazinului tău, pentru că în anii care urmează, toți va trebui să știm cum să comunicăm mai eficient în mediul digital.
Affiliate Marketing
Traficul afiliat poate fi și el o soluție interesantă pentru magazinul tău.
Însă platformele de afiliere mari, acolo unde e cel mai probabil să găsești parteneri care să îți trimită trafic de calitate, impun să ai deja un magazin online bine pus la punct și care generează un volum bun de vânzări.
Citeste si despre Cati bani faci la 1 milion de vizualizari pe YouTube
De exemplu, una dintre cele mai mari platforme de afiliere din România cere să ai minim 200 de vânzări confirmate lunar. Asta înseamnă cam 7 vânzări zilnice.
Dacă ești la început, să ai în mod constant 7 vânzări zilnice poate fi o provocare.
E-mail Marketing
Ca să faci e-mail marketing ai nevoie de o bază de adrese e-mail pe care să trimiți mesajele tale promoționale.
De cele mai multe ori, un magazin online la început de drum, nu deține o astfel de bază de adrese.
Deci, va trebui ca tu să o creezi prin colectarea de e-mailuri și să asigurându-te că sunt persoane active și interesate de produsele tale iar de când cu GDPR-ul, varianta cumpărării de adrese de e-mail nu mai stă în picioare.
Display Ads
Din experiența proprie și din interacțiuni cu multe magazine online, am constatat că Display-ul este un canal bun pentru notorietate, branding, vizibilitate în piață, dar mai puțin bun pentru generarea efectivă de vânzări (rata de conversie este slabă).
Evident, trebuie să investești în notorietate și în branding, fie măcar pentru ca clienții potențiali să afle de tine, dar ca magazin online la început de drum trebuie rapid să aduci și vânzări, pentru că fondurile tale nu sunt, probabil, nelimitate.
Marketplaces
Marketplace-urile pot fi o alternativă interesantă la canalele clasice de vânzare online.
Problema mare o reprezintă comsionul pe care acestea îl percep, și care adesea poate sări de 20%.
Citeste si despre 10 metode prin care poti castiga bani din YouTube
Iar depedența de acest canal este un risc real pentru magazinele online mai mici care, mulțumite că le aduce vânzări, chiar dacă comisionul e mare, au neglijat să se diversifice și să investească și pe alte canale.
2) Avantaje Campanii Google Shopping
Soluția cea mai la îndemână pentru un magazin online la început de drum care vrea să aducă conversii profitabile rămâne Google Ads, în special prin campaniile Google Shopping.
Campaniile Google Shopping vin cu câteva avantaje foarte interesante pentru Advertiser:
- Acest tip de campanie a fost gândit special pentru a genera vânzări.
Campaniile Google Shopping sunt optimizate pentru a atrage utilizatori care sunt gata să cumpere.
- Nu e nevoie să ai un istoric de cont, să fi generat un anumit număr de vânzări, sau să ai un domeniu cu o vechime de cel puțin 6 luni.
Citeste si despre 7 lucruri stiute de catre un Antreprenor de Succes
Pentru a începe să vinzi, pur și simplu creezi contul Google Ads, setezi campania de Shopping și îi dai drumul.
- Rezultatele vin rapid.
Dacă ai setat corect campania de Shopping și ai suficient buget zilnic, primele vânzări pot apărea la doar câteva ore de la lansare.
Pentru a te asigura însă că aceste campanii sunt profitabile, e nevoie să le optimizezi.
3) Sfaturi pentru Optimizare Campanii Google Shopping
În cele ce urmează îți ofer câteva sfaturi avansate pentru optimizarea campaniilor de Shopping, izvorâte din experiența proprie.
- Nu e nevoie să încarci toate produsele în feed-ul de Shopping.
Poți să renunți la cele care nu au o marjă de profit suficientă sau care au o valoare unitară mică, dacă pentru aceste produse efortul din spate (livrare, serviciu clienți etc.) nu se justifică.
- Nu poți alege pe ce cuvinte cheie se vor afișa produsele tale de Shopping, nici ce produs se afișează cărei căutări.
În schimb, poți obține un anumit grad de control asupra acestor aspecte prin analiza termenilor de căutare.
Practic te vei uita pe termenii de căutare pe care s-au afișat produsele tale în Google Shopping și blacklistezi tot ce nu aduce rezultate.
Este important să elimini aceste cuvinte și din titlurile și descrierile produselor din feed pentru că abia atunci vei putea să scapi complet de termenii de căutare nedoriți.
- Folosește Nivelul de Prioritate din campanie.
Acest nivel reprezintă o modalitate avansată de optimizare a campaniilor shopping, și care permite un control și mai bun asupra termenilor de căutare.
4) Nivelul de prioritate: Google Shopping
Sunt 3 priorități posibile: Scăzută, care este prioritatea prestabilită, Medie și Mare.
O campanie cu prioritate mare se va afișa înaintea uneia cu prioritate medie, cea medie înaintea celei scăzute etc.
Principiul este să creăm 3 campanii shopping diferite, dar cu același feed. Una va avea prioritate mare, una medie și ultima scăzută.
Pentru fiecare campanie stabilim o listă de cuvinte cheie negative specifică.
Prin acțiunea conjugată a nivelului de prioritate și a listelor de cuvinte cheie negative vom reuși să forțăm algoritmul să sorteze termenii de căutare pentru care se declanșează fiecare campanie astfel încât vom avea:
- O campanie care va declanșa doar termeni de căutare specifici: termeni care includ brandul nostru și produse specifice
- O campanie care va declanșa doar termeni de căutare branded, adică care includ denumirea magazinului
- O campanie generică, cu termeni de căutare generali
Citeste si despre 4 idei de afaceri online de pornit in 2021
Acest lucru ne va permite să ajustăm nivelul CPC-ului în funcție de campanie.
Pentru campania 1 vom licita cel mai mult, sunt căutările care convertesc cel mai bine, iar la campania 3 cel mai puțin, pentru că și rata de conversie este cea mai scăzută.
Această strategie pentru Google Shopping se numește query sculpting și este folosită cu succes de magazinele online mari.
Din păcate, în România ea nu este foarte cunoscută.
Iată deci câteva sfaturi practice pentru optimizarea campaniilor shopping.
Folosește campaniile Google Shopping inteligent, ținând cont de aceste strategii de optimizare, și ai toate șansele să obții vânzări încă din primele zile de viață ale magazinului tău online.